set up

Cu sufletul curat si fara vreun fel de asteptari am plecat in comunitatile de tigani de prin tulcea intr-o vizita cu jurnalistii (doua tv-uri, un radio, doua ziare si-un catavenc). fara background, cu mintea goala si curiozitatea copilului bucuros ca afla lucruri, ma simteam parca in excursie cu clasa…

Asta pana am ajuns  in prima curte din bendea, cartierul de tigani din babadag, o curte cu sase sau sapte case de chirpici, cu puradei multi  si murdari, usor distrofici majoritatea si cu vreo cinci femei invartindu-se printre ei pe-acolo.

si intru intr-o casa mai din fundu curtii in care inca nu ajunsese nimeni.

in secunda aia am avut senzatia clara ca vad un set up de film, ca cineva s-a dus acolo si i-a pus pe copii aia acolo. a asezat cu minutiozitate de scenogaf vreo 8 puradei, goi toti, trantiti pe-o lavita de lemn fara nimic pe ea, care dormeau  linisiti.

nu pot explica imaginea, o am sapata pe retina pentru ca  mi-a-ntors sufletu pe dos, mi-a ravasit orice sentiment uman si  mi-a cutremurat ultimul fir de rationament. Juma de minut n-am putut sa o percep ca fiind reala. M-am trezit, m-am abtinut sa nu bufnesc in plans si-mi venea sa-mi dau palme ca eu m-am dus acolo sa vad daca suport sa vad mizerie si saracire si deznadejne si boala si tristete in timp  ce  oamenii aia o traiau.

in fiecare zi.

img_0171

(poza facuta dupa ce deja se trezisera si se stransese destula lume in jurul lor. multumesc catavencului pentru ea.)

One response to “set up

  1. Aveati voie sa pozati minori? Aveati voie sa le expuneti? Ce “NOROC CHIOR” ca cei de acolo nu prea le au la stiut de carte, ca habar nu au ca musai trebuie sa si ceri voie sa “tragi” o fotografie si mai ales ca trebuie sa ceri voie sa o publici. Ehe!!! Daca era un pui de romanas sarea toata lumea “civilizata” si apara “starea natiunii”.

Leave a Reply

